Zwolnieni z Teorii oraz ABSL pomogą młodym ludziom w rozwijaniu kompetencji z zakresu przedsiębiorczości, zarządzania projektami oraz pracy zespołowej, które mają im zapewnić lepszy start w przyszłość. Uczniowie 40 szkół z województwa mazowieckiego otrzymają szansę zrealizowania własnego projektu społecznego, po zakończeniu którego czeka na nich 150 miejsc pracy w firmach zrzeszonych w Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL).
Program Zwolnionych z Teorii “Quality employment for disadvantaged youth” ruszy we wrześniu 2019 roku w 40 wybranych szkołach na Mazowszu – w powiatach, w których uczniowie są najbardziej narażeni na wykluczenie społeczne i zawodowe. Głównym celem projektu jest zdobycie przez młodzież tzw. miękkich umiejętności, których zdaniem pracodawców brakuje młodym ludziom, a kluczowych aby móc im zaoferować pracę m.in. w globalnych firmach zrzeszonych w ABSL. – Nasze działania kierujemy do uczniów ostatnich klas w szkołach licealnych i technikach. Chcemy im uświadomić, że w starcie zawodowym obok umiejętności twardych będą liczyły się kompetencje miękkie, takie jak łatwość pracy w grupie, dobra komunikacja interpersonalna, znajdowanie rozwiązań czy organizacja własnego czasu pracy. Według raportu Światowego Forum Ekonomicznego “The Future of Jobs”, w perspektywie 10-30 lat, to właśnie te kompetencje zapewnią pracę młodym ludziom w większości branż, od księgowego do menedżera – mówi Paula Bruszewska, prezes Zwolnionych z Teorii. – Uczestnicy programu Zwolnionych z Teorii zdobywają umiejętności zarządzania projektami m.in. poprzez udział w szkoleniach oraz wykorzystują je w praktyce, tworząc kampanie dotyczące marnowania żywności, organizując inicjatywy ograniczające zużycie plastiku, biegi charytatywne, warsztaty dla seniorów z obsługi komputerów czy z pierwszej pomocy dla dzieci. Poza zdobywaniem kompetencji przyszłości, młodzież rozwija swoją wrażliwość społeczną i empatię – podkreśla Bruszewska.
Więcej w Capital Magazine Nr 18